ads

25 Şubat 2009 Çarşamba

Sayfa 181-182-183-185-189-192-195 - 9. Sınıf Edebiyat

SAYFA 181-182-184-185-188-189-191-192-193-194-195

CEVAPLAR


1-
aynı anda düşünceden hareketle birden fazla öğretici metin yazılamaz :yanlış

öğretici metinler genellikle güncel araştırmaları ve sorunları işler: doğru

2-
parçanın ana düşüncesi: Türk dilinin en güzel şekilde kullanılmasıdır..

184 fil dişinden kule adlı parçanın ana düşüncesinin sorulduğu sorunun cevabı:

her sanatçı yaşadığı ülkesi ve çevresi ne şartlarda olursa olsun fikirlerini açıkca söylemelidirler.

SAYFA:188-189-191-192-193-194-195

Cevaplar ölçme değerlendirme soruları

1::
ilk yanlış sonraki doğru

2:: A

3:: E


4:: her öğretici metinlerdeki ortak yönler;bilgi vermesi okuyucuyu düşündürür ikna eder yönlendirir fikirlerimizin değişmesini farklı açılardan bakmamızı sağlar ve hepsi insanı anlatır....

184 ve 185 sayfa 184ve 185.sayfa
1.soru
sanat ve sanatçının hür olması
2.soru
soyut bir kavram ifade etmektedir
anadüşünce:sanat ve sanatçıya baskıların olduğu
4.soru
gelir.yazarın duygu ve düşünceleri farklılık gösterir.
anlama yorumlama
1.soru
amacı olduğu için bir yazıyla aktarma gereği duyar

ölçme değerlendirme
d
d
boşluk:yunus emrenin türk dilini en güzel şekilde kullanması
3.soru:d
4.soru:metnin okuyucuya aktarmak istediğii ileti düşünce bildiri

SAYFA 192 ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME:
1.Y
D
2.A
3.E
4.bilgi verir farklı açıdan bakmamızı sağlarokuyucuyu düşündürür...

Konu: Bayragımız
1-) Bu metin ülkenin işgale ugradıgı bir zamanda kurtulus savası yıllarında yazılmıstır.KazanıLan zaferleri anLatmaktadır.Ülknenin sanlı tarihine ısık tutar.
2-) Bayragımız metni yazıldıgı donemin vatanmilliyethürriyet vb. konuları işlemistir.Hem duygu hemde düsünceler verilmis hende tarihi ve kültürü yansıtmıstıR.
Bayragımız ögretici metin gelenegine baglıdıR.

195
ÖLÇME DEĞERLENDİRME:

1: D Y
2: zaman mekan
3:mektup

188İN CEVAPLARI
1:bir kavramı açıklamak
2:soyut olduğu için anlaşılması çok zor edebiyatla ilgilenenlere daha çok hitap ediyoR.
3labilir.farklı anlşatım biçimleri oluşabilir
5:cvapları kitabın arkasındaki sözlük kısmında var bi gezi yok.gezi:gezilen yerlerin anlatılması
6:felsefi metin
7.günlük gözlemlere yer verilmiş
anlama yorumlama
1:kişiden kişiy egöre değişir
4:anlatım türü ve konusunu belirler
ölçme değerlendirme
1:1y
2d
2:c
3:deneme
4:türü mektuptur.benzetmeler vardır188İN CEVAPLARI
1:bir kavramı açıklamak
2:soyut olduğu için anlaşılması çok zor edebiyatla ilgilenenlere daha çok hitap ediyoR.
3labilir.farklı anlşatım biçimleri oluşabilir
5:cvapları kitabın arkasındaki sözlük kısmında var bi gezi yok.gezi:gezilen yerlerin anlatılması
6:felsefi metin
7.günlük gözlemlere yer verilmiş
anlama yorumlama
1:kişiden kişiy egöre değişir
4:anlatım türü ve konusunu belirler
ölçme değerlendirme
1:1y
2d
2:c
3:deneme
4:türü mektuptur.benzetmeler vardır

189
ölçme değerlendirme soruları:

1-
ikiside doğru

2-c

sayfa 190 da=
3.soru: söyleyişi(sohbet)


4-anlaşılır bir biçimde yazılmıştır.günümüz Türkçesiyle

S.181-182
1bilgi vermek tanıtmak
2ıtrı hakkında bilgi sahibi olmak isteyen herkesi
3olur çünkü haytı kişiliğinede etki eder
4verilen bilgi eksik olur.metin içinde belirli bir anlam vardır
54 birim
6 bilgi vermek tanıtmak yaşantısıkişiliğişahsiyeti

ÖLÇME DEĞERLENDİRME

1tanıtmak
2b
3b ve e
4d
5bilgi vermek tanıtmak

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

ads2